Je hebt 2 opties om aan je stress gerelateerde klachten te werken

Optie 1

Maak een afspraak met mij om te werken aan je stressgerelateerde klachten.

We gaan stap voor stap kijken wat je zelf kunt gaan doen om meer grip te krijgen op je klachten. Inzicht krijgen, educatie rondom stress, leren ontspannen en omgaan met piekeren spelen hierbij een belangrijke rol. Evenals het vinden van de juiste balans tussen ‘moeten’ en  mogen’. Het is een integrale aanpak waarbij lichamelijke, mentale en omgevingsfactoren worden meegenomen

 

Optie 2

Volg de online training voorkom burn-out

Werken aan je stress gerelateerde klachten door te thuis in je eigen omgeving aan de slag te gaan. 

Wil je eerst een voorproefje van een vrijblijvende kennsimaking? Vul dan hieronder je gegevens in:

Psychosomatische klachten zijn klachten die, door chronische stress ontstaan. Het kern probleem is roofbouw. Roofbouw en de daarmee gepaard gaande lichamelijke uitputting zorgt voor een dysfunctioneren van het brein. Dit is de oorzaak van alle lichamelijke en mentale klachten die kunnen ontstaan.

Stress

Stress heeft veel invloed op het functioneren van allerlei lichamelijke processen (hormonaal, centraal zenuwstelsel, immunologisch).
Ingesleten gedragspatronen kunnen onbewust aanleiding geven tot het ontstaan van stress.
Hierdoor kunnen klachten ontstaan, die niet altijd even duidelijk zijn.

Soms zijn deze klachten niet eenvoudig op te lossen en blijft een medische verklaring uit.
Dat betekent niet dat er niks aan de hand is of dat ’het tussen je oren zit’. We noemen deze klachten psychosomatisch.
Stress-signalen in een vroeg stadium leren herkennen helpt je om lichamelijke gevolgen voor te blijven of te verminderen.

Lichamelijke stress klachten 

  • extreme vermoeidheid
  • zich niet kunnen ontspannen
  • druk op de borst of hartkloppingen
  • onverklaarde spier- en gewrichtspijn
  • benauwdheid, moeite met ademhalen
  • hoofdpijn, nek-, rugklachten
  • onverklaarde maag, darmklachten of spijsverteringsproblemen

Mentale stress klachten

  • lusteloos zijn
  • slecht of teveel slapen
  • angstig en onzeker zijn
  • moeite met concentratie
  • somber zijn en veel piekeren
  • algeheel gevoel van onbehagen
  • prikkelbaar, onrustig of gejaagd zijn
  • overmatig eten, alcoholgebruik, roken en medicijngebruik

Mark, 47 jaar, docent Frans middelbare school

‘Ik vond het best een grote stap om hulp te zoeken als je in een burn out situatie zit. Ik voelde mij echter direct veilig en begrepen. Suzanne straalt veel rust uit en geeft praktisch adviezen waar je direct iets aan hebt. Ik heb geleerd om via ontspanningsoefeningen en autogene training tot rust te kunnen komen. De oefeningen worden opgenomen en kun je ook thuis beluisteren en toepassen. Ik heb veel inzicht gekregen in mijn valkuilen en de manier waarop ik mijn stress in stand houd. Wat me het meest aansprak is de rust, de tijd die genomen werd voor een gesprek en de humor. De combinatie van oefeningen, massage en een gesprek werken goed. Suzanne is betrokken en professioneel. De aanpak is niet zweverig, maar heel praktisch en down to earth. Je kunt de oefeningen altid en overal toepassen en ik heb inzicht gekregen hoe stress invloed heeft op mij en hoe ik ontspanning er tegenover kan zetten. Ik ben blij dat ik de stap genomen heb hier hulp te zoeken!’

CONTACT | gratis adviesgesprek

Wil je een gratis telefonisch adviesgesprek, waarin ik jou vrijblijvend help met het maken van een keuze en je adviseer welke eerste stappen je kunt zetten om vandaag nog te starten met het werken aan vermindering van jouw klachten? Bel: 06 2862 1601 mail: suzanna.dear@gmail.com Adres: Kapoenstraat 23, 6211 KV Maastricht/ Het Bat 3-5, 6301 DE Valkenburg

SCHRIJF JE IN VOOR DE  INSPIRATIE MAIL!