OVER MIJ
Mijn naam is Suzanne Dear, sinds 1992 werkzaam als psychosomatisch fysiotherapeut, sinds 2010 als gecertificeerd Mindfulness trainer categorie 1, lid VMBN. Ik ben ook geschoold als ACT trainer.
De afgelopen 15 jaar heb ik me verdiept en geschoold in psychosomatische klachten, waarbij de nadruk ligt op slaapproblematiek, overspannenheidsklachten, chronische pijn/SOLK. Kllik op CV voor meer info.

PSYCHOSOMATISCH?
Lichaam en geest zijn niet te scheiden. Er is altijd sprake van een wisselwerking tussen lichaam en geest (lees: ons brein). Er kunnen op diverse manieren spanningsklachten ontstaan als er een dysbalans ontstaat tussen draagkracht en draaglast. Psychosomatisch betekent niet dat het ‘tussen je oren zit’. Het zegt iets over de ontregeling die ontstaat in het zenuwstelsel, die verantwoordelijk is voor het ontstaan van de klachten.
Vanuit deze holistische visie heb ik me in de loop der jaren verdiept in gedrag en hoe stress en onze manier van omgaan met stress invloed kan hebben op het ontstaan van mentale en fysieke klachten.
Deze visie werkt ook andersom: hoe heeft een chronische lichamelijke aandoening invloed op het ontstaan van mentale klachten, die weer kunnen leiden tot (een toename van)  fysieke klachten?
Mijn behandelingen worden veel toegepast bij klachten als overspannenheid, chronische vermoeidheid, chronische pijn (SOLK), slaapproblemen en complexe chronische lichamelijke klachten.

WAT KUN JE VERWACHTEN:
Mensen beschrijven mij als vriendelijk; rustig en confronterend als het nodig is. Mijn manier van werken kenmerkt zich door een mix van inzicht-geven /bewust worden, educatie rondom aanwezige gezondheidsproblemen en  praktisch oefenen van diverse manieren om de gevolgen van stress op lichaam en geest te verminderen. Ik neem het totale plaatje ( body/mind ) mee in mijn benadering en dat werkt  krachtig in het vinden van balans.
Wat voorop staat in de aanpak is jouw bereidheid om een verandering aan te brengen in de gewoontes die je persoonlijke herstel tegenwerken. Je bent zelf degene die verandering in gang gaat zetten.

Want: als je niet verandert wat je altijd deed, krijg je wat je atijd kreeg….’ If you change nothing, nothing will change…’

Voor mijn uitgebreide C.V. klik HIER.

Maak van 2019 een vitaal jaar: herken de signalen op tijd!

Burn out is iets voor watjes?

Vergeet het maar!

Verzuimpreventie 2019: terug naar de eenvoud

Verzuimpreventie, terug naar de eenvoud.
In dit stuk neem ik je mee hoe werknemers eerder zelfstandig aan de slag kunnen om verzuim te voorkomen. Maar de leidinggevende speelt een belangrijke rol in de eerste stap!

BURN-OUT: herstellen vanuit biopsychosociaal perspectief, hoe doe je dat?

Burn-out: herstellen vanuit bio-psycho-sociaal perspectief!
Hoe doe je dat?  Krijg inzicht in hoe je lichamelijk kunt herstellen en tegelijkertijd kunt werken aan bewustwording van mentale factoren die  ervoor zorgen dat je burn-out raakt.

mindfulness training januari 2019

Woensdag 30 januari 2019 gaat er weer een mindfulness training van start. We beginnen om 0930 en het duurt tot ongeveer 1130. Het zijn 8 sessies.

Je leert op praktisch wijze mindfulness vaardigheden toepassen.

  • Deze oefeningen gaan je helpen om inzicht te krijgen in automatische patronen
  • hoe je omgaat met stress
  • hoe je je lichaam kunt ontspannen
  • hoe je omgaat met piekeren
  • hoe je uiteindelijk bewustere keuzes kunt maken in wat je wil

De training die ik geef wordt ondersteund met online materiaal.
Ik ben gecertificeerd mindfulness trainer en lid van de VMBN.

Dit geeft de mogelijheid voor een vergoeding van 350,- op jaarbasis als je aanvullend verezkerd bent bij VGZ, IZA, Unive of UMC.

De kosten van deze 8 weekse groepstraining zijn 350,- inclusief materiaal en inclusief 3 maanden toegang tot een online platform met stress reductieoefeningen na afloop van de training.

Er vindt een telefonische intake plaats voorafgaand aan de training.

Meer info?

bel: 0628621601 of mail me via het contactformulier.

 

Nederland gaat gebukt onder een chronisch slaaptekort

In mijn werk krijg ik regelmatig de vraag: ‘Hoeveel slaap heb ik nodig?’
Deze vraag is niet zo een twee drie te beantwoorden; ieder persoon heeft zijn eigen bioritme. Zo kan voor de een  6 uur slaap voldoende zijn , een ander heeft behoefte aan 8 of zelfs 9 uur slaap

CONTACT | gratis adviesgesprek

Wil je een gratis telefonisch adviesgesprek, waarin ik jou vrijblijvend help met het maken van een keuze en je adviseer welke eerste stappen je kunt zetten om vandaag nog te starten met het werken aan vermindering van jouw klachten? Bel: 06 2862 1601 mail: suzanna.dear@gmail.com Adres: Kapoenstraat 23, 6211 KV Maastricht

SCHRIJF JE IN VOOR DE MAANDELIJKSE INSPIRATIE MAIL!