MEDITATIE - RELAXATIE OEFENINGEN

Onderstaande oefeningen zijn een aantal voorbeelden van relaxatie en meditatie oefeningen die helpen om het stress niveau in je lichaam te reduceren. Het is goed om te weten dat er niet altijd  direct een ontspannend effect optreed als je voor de eerste keer de oefeningen toepast. Als er een verhoogde mate van stress in je lichaam aanwezig is, kunnen de oefeningen in het begin  onprettig aanvoelen. 

De mediatie oefeningen hebben vooral als doel om bewuster te worden van het huidige moment.  Het volgen van een mindfulness training kan je helpen om hier vaardiger in te worden.

Het toepassen van  oefeningen overdag en eventueel voor het slapen, kunnen je helpen om beter in- en door te slapen.

Ontspannings
oefening  (17 min)

Bewustworden van spierspanning en leren hoe je dit los kunt laten

3 minuten ademruimte

korte oefening die je laat stlstaan bij hoe je je voelt

bodyscan (20 min)

stap voor stap je lichaam verkennen en bewustworden

Ademmeditatie (7:30)

leer om je adem je te laten helpen om in het huidige moment aanwezig te zijn

Wil je toegang tot meer gratis oefeningen?
Vul dan je gegevens in, zodat ik je ze kan toesturen:

CONTACT | gratis adviesgesprek

Wil je een gratis telefonisch adviesgesprek, waarin ik jou vrijblijvend help met het maken van een keuze en je adviseer welke eerste stappen je kunt zetten om vandaag nog te starten met het werken aan vermindering van jouw klachten? Bel: 06 2862 1601 mail: suzanna.dear@gmail.com Adres: Kapoenstraat 23, 6211 KV Maastricht

SCHRIJF JE IN VOOR DE MAANDELIJKSE INSPIRATIE MAIL!